26 Şubat 2014 Çarşamba

Ekmeğimi kendim yaptım

İşten ayrıldığımdan beri evde daha çok bir şeyler yapmaya başladım. Ekmek de bunlardan biri. Söke Un'un çavdarlı ekmek karışmından aldım. Kendinden mayalı, ekmek yapımı için hazır bir karışım. Yapımına gelince karışımın yarısını kullandım, içerisine sadece yaklaşık 2 su bardağı ılık su ekleyerek yoğurdum. Aşağıdaki resimde de görüldüğü gibi :) Tarifi paketin üzerinde yazdığı şekilde uyguladım. Hazır olan hamuru üzerine nemli bir bez örterek yarım saat beklettim. Daha sonra hamuru yağladığım fırın kabına yerleştirdim, ılıttığım fırında hamurun kabarması için 30-40 dakika kadar üzeri kapalı olarak beklettim. Hamur kabardıktan sonra üzerini su ile ıslatıp 210 derece ısınmış fırında 10 dakika pişirip sıcaklığı 190 dereceye düşürüp 40 dakika daha pişirdim. İlk deneyimim olduğu için fırına göre de değişebilir bir daha ki sefere daha kısa süreli pişireceğim. Tadı gayet başarılıydı. İşte sonuç...



2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...